Vragen over de haven
Kan ik me inschrijven voor een plek in de haven?
Nee, dat kan niet. De haven hanteert geen wachtlijst of iets dergelijks. Als er een plaats beschikbaar komt wordt per geval bekeken welk schip in aanmerking komt voor die plek. Dat schip moet voldoen aan de doelstellingen van de Stichting Buurthaven De Levant. Het kan natuurlijk nooit kwaad eens langs te komen en naar de mogelijkheden op dat moment te informeren.
Kan ik een plek reserveren als passant?
Dat is niet mogelijk. Wel kunt u informeren of er plaats is in de haven. Maar als u genoegen neemt met dubbel-liggen is er bijna altijd wel een plekje te vinden. Het nummer van de havenmeester Kees Pet is 065028775
Voor meer informatie: zie onze pagina Haven – Passanten
Welke voorzieningen zijn er in de haven?
Er is een aansluiting voor walstroom op de steigers. Het gebruik is gratis. Verder is er een haventoilet en er is de mogelijkheid om water te tanken. Bovendien kunt u er gratis gebruik maken van een Wi-Fi aansluiting op internet.
Wat is het passantentarief?
Tot 7 meter is het 7 euro. Daarboven 10 euro. Per nacht.
Mag ik aan mijn schip werken als het in de Buurthaven De Levant ligt?
Dat mag in principe niet. De haven ligt in een woonwijk en we willen niet dat de buurtbewoners last hebben van het havengebeuren. Dus schuur- en slijpmachines worden niet op prijs gesteld. Tegen klusjes die geen herrie maken zal waarschijnlijk niemand protesteren.
Hoort de Buurthaven tot het openbare water?
Nee. De Stichting Buurthaven De Levant heeft de haven in erfpacht. Dat houdt in dat hij beperkt toegangkelijk is. De Stichting kan mensen de toegang tot de haven ontzeggen. Dit geldt overigens niet voor de steigers, die zijn wel openbaar.
Is de trailerhelling openbaar?
Ja. Iedereen mag er gebruik van maken. De helling valt onder de verantwoordelijkheid van het stadsdeel Zeeburg. Net als de steigers.